VIETNAM - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Claudia Drost - WaarBenJij.nu VIETNAM - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Claudia Drost - WaarBenJij.nu

VIETNAM

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg Claudia

23 Februari 2014 | Vietnam, Hanoi

Aloah allemaal vanuit Vietnam !!!!!!!!!!!!!!!!!

even een verslagje uit het zonnige vietnam.. niet dus! we zitten nu in de hoofdstad Hanoi waar de zon in totaal 1 keer heeft geschijnt. Maar dat mag de pret niet drukken! Hanoi is prachtig!!
eerst even over Laos.. mijn laatste verslagje was uit Luang Prabang waar we nog 2 dagen hebben overnacht. Hier hebben we een uur lange olie massage gehad samen met Hermaine (een schots meisje die we hadden ontmoet), hebben we een fietstocht gemaakt en hebben we een monniken school bezocht!
Daarna zijn we vertrokken naar Vang Vieng. Een veel kleinere stad, waar in elk restaurant, hotel, hostel, guesthouse, street food tentje.. etc Friends af werdt gespeeld. Wat ik helemaal geweldig vond !!!!! :D
In Vang Vieng werdt lisse ziek.. waardoor we 2 rustige daagjes hebben gehad, wat ook heerlijk was. In Vang Vieng was behalve het bekende Tubing niks te doen. In dit arme stadje in Laos ben ik mijn mobiel verloren.. ik ben bang dat die gewoon uit mijn tas in gestolen.. ik heb 2 dagen lang gezocht en de route gelopen maar helaas.. De volgende dag (11 februari) Ging lisse te tuben met Darcy & Rae (onze Australische reis buddies) en ging ik de hele dag op avontuur met een tuk tuk driver genaamd Wiang, die me overal heen heeft gebracht. Van politie bureau's, tot ATM's, mobiel winkels etc. Na heeeel lang zoeken vond ik dan eindelijk een winkeltje met echte telefoons (Jaaa dat is lastig in Azie), waar ik ook maar meteen 1 heb gekocht. Voor ongeveer 2 miljoen KIP (omgerekend 200 euro) kocht ik een nieuwe, goede, samsung galaxy s4+ incl. een hoesje en een simkaart. Wat toch wel een goed prijsje was dacht ik zo..
De volgende dag namen we een busje van Vang Vieng naar Vientiane wat een leuk romantisch stadje is. Hier hebben we o.a. Xieng Khuan bezocht, een Gay bar wat echt super hilarisch was, Pha That Luang, het Nationaal museum van Laos, local markets, Wat si Saket en nog veeeeel meer bezocht!
In Vientiane trokken we op met Darcy, Rae (australie) en Ashley uit the USA. Met zn vijfen hebben we onze ''were all HAPPY single so celebrate it- valentijns-dag'' gevierd met cocktails, een overheerlijke(!!!!!) pizza en 2 bakken ijs met oreo koekjes en heeeeel veel gezeligheid! de volgende dag hebben we een uur lang gemiditeerd met 2 monniken (heel erg Zen) en hebben we savonds airobics (heel erg inspannend) op de kade gedaan met 50 andere aziatische vrouwen.. super hilarisch!!! Rae, Ashley en ik wouden de bekende monniken walk wel meemaken. Dus om 5;15 in de ochtend hebben we rennend, in pyjamma's, op slippers van anderen, door de straten van Vientiane gezocht na de lange rij monniken die hun eten voor de dag bij elkaar verzamelen dankzij de locals die het aan hun geven. Super vet om te zien!
de volgende dag vertrokken we met de aussie's en Peter (Nederlands, ontmoet in ons hostel) naar VIETNAM!!!!!!!!!!! YEAH!!!!
Na 24 uur door gebracht te hebben in een slaap bus (tip; niet goed voor claustrophobische mensen; ver-schri-ke-lijk haha) kwamen we aan in Vietnam!!!
de grens over komen was nog een beetje lastig, vanwege het feit dat er gewoon geen Engels sprekende vietnamezen rond liepen.
Hallelujah wat zijn die vietnamezen klein.. voel me echt een reus!!!
Nu zijn we ondertussen al 6 dagen in Hanoi. De eerste nacht sliepen we in een super luxe hostel MET tv (jaaaahaaa ^^), waar we dus flink van hebben geprofiteerd. we hebben pringles en oreo's opgehaald en hebben madagascar gekeken onder de dekens!! de volgende dagen bestond uit het volgende....
- lisse heeft 2 dagen op bed gelegen omdat ze weer ziek werd, en kon alleen maar slapen.
- ik heb samen met Darcy, Rae en Peter wat dingen bezocht.. zoals het Hoan kiem meer, Den Ngor Son tempel, Vietnam history Musea en Bia hoi (waar zeer goede biertjes zijn van 17 cent!!!!!!! :O) wat eerlijk gezegt alleen maar bestaat uit een kraampje, heeel veel lage krukjes waar heeel veel backpackers biertjes aan het drinken zijn en heel veel gezeligheid.
- ik heb samen met Rae en Peter uren door de Old Quarter gewandeld, waar we de fantastische, kleurrijke, tipische vietnamese straatjes konden bewonderen. Hier in Hanoi heb je voor elk soort product een straat.. schoenen straatjes, souvenier straatjes, tasjes straatjes, regenjas straatjes, trouwjurk straatjes, hoedjes straatjes, kleding straatjes, tattoo straatjes, happy shake straatjes etc.
- na de eerste nacht in het ''met tv op onze kamer-hotel' verhuizden we. Deze keer naar een Hotel!! met zn 5en deelden we een kamer + nog 1 meisje die we de hele dag niet zagen en die savonds alleen maar boos op ons was. Dit hotel waar we de rest van alle nachten zijn verbleven heeft een MOVIE ROOM & EEN GAME ROOM! waar we veel avondjes in hebben gechild. elke avond een andere film (Easy a, shutter island, 127 hours, inception, love and other drugs). Na de film gingen we meestal even de stad in, ergens wat drinken, mensen ontmoeten, zingen op straat, dansen etc.
Gister zijn liss en ik naar Halong Bay geweest.. de bekendste trekpleister van het noorden van Vietnam! Het was SUPER! na 4 uur in een busje gevuld met Fransen en Chinezen (die alle 2 Engels niet echt als sterke punt hebben) (en dus 2 hollanders) kwamen we aan bij de haven. na een heeeerlijke maaltijd en geweldige uitzichten kwamen we aan bij een Cave waar we naar binnen mochten.. fan-tas-tisch !! Halong bay is geweldig mooi en honderd procent een aanrader !!!!
Gister avond met liss, rae en darcy in een heel mooi restaurant gegeten waar we heel normaal 2 x een muis zagen; heel normaal in Azie....
Het is vandaag 23 Februari en we zitten op de helft van onze reis! Vanavond vertrekken we naar het midden van Vietnam; Hoi an! waar we weer verder reizen naar Ho Chi Minh. Na Vietnam gaan we naar Cambodja en eindigen we in het zuiden van Thailand ; de eilanden!

Dit was het wel ongeveer... zeer lang verslagje zie ik.. oeps haha!

Ik ga eten in slaan voor onze 14 urige bus reis van vanavond en dan bij de rest zitten in onze movie room (^^) filmpje kijken.

Een fijne dag (want het is nog vroeg bij jullie) en tot ooit!

Peace out! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Tut ut Vietnam !!! :)

  • 23 Februari 2014 - 10:37

    Wilco Schreiber:

    Wat een belevenissen en ervaringen. Geweldig leuk on te lezen. Ik wens je nog veel plezier in het verre oosten en pas goed op jezelf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

al mijn toekomstige reis belevenissen, avonturen en verbazingwekkende momenten in 1 op deze reis blog.

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 6390

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 24 Maart 2014

Backpacken door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: